Perşembe, Ağustos 24, 2006

Vizeyi aldık! Misafirperverlik siteleri ve çanta hazırlıkları

Evet sonunda 15 günlük süreden sonra 22 Agustosta İtalyan başkonsolosluğuna gittik. Vaktim olmadığı için yazamadım şu ana kadar.

Öncelikle IDATA şirketinden size vize başvurusunu yaptığınız gün bir makbuz veriyorlar. Makbuzun üzerindede bir tarih var hangi güne randevu verildiğini gösteren. Yani vize işlemlerine başlatmanız için zaten o makbuzu almanız, IDATA gitmeniz lazım. Bunun dışında önemli olan şey aldığınız o makbuzu ve üzerinde randevu tarihini ve saatini yazan kağıdı mutlaka konsolosluğa gelirken getirmeniz lazım! Bu kağıtlar olmadan kapıdan içeri giremiyorsunuz çünkü görevli haklı olarak bu belgeleri soruyor. Zaten kapıda bir türk birde italyan polis vardı, italyan polis Türkiyeye yeni gelmiş olacak ki türkçe bilmiyor bizim poliste hem italyanca hem türkçe öğrenmiş oluyor arada konuşarak =) Dediğim gibi o kağıtları getirmeniz şart konsolosluğa girmeniz için.


Vize işlemi için yaklaşık 2.5 saat bekledik çünkü bize sıra gelmesine 20 kişi vardı. Sıramız geldi fakat belgelerimizin bulunduğu dosyamızı bulamadılar bu yüzden bir süre oldukça gerildik çünkü beklediğimiz yer oldukça sıcak ve kapalı bir yerdi. Daha sonra tekrar sıraya girdik ve sıra bize gelince içeri girdik ve belgelerimizi almak için görevlinin olduğu bölüme gittik. Buradaki görevli oldukça güleryüzlü bir türktü. Bize ne için gittiğimizi, hangi okulda okuduğumuzu, hangi rotayı izleyeceğimizi sordu. Tabiki biz o bekleyiş sırasında kafamızda vizenin çıkmama ihtimalinden interrail biletini nasıl iptal ederiz e kadar bir sürü düşünce içinde kaybolmuştuk. Sıcak, nem ve yorgunlukta cabası.

Neyseki korktuğumuz başımıza gelmedi, görevli bize eksik olan belgelerimizi sordu tapu ve hesap cüzdanlarının orjinallerini gösterip pasaportumuzu teslim aldık. Pasaport un sayfasındaki kocaman schangen vizesi de bizi baktıkça mutlu ediyor hala =) Gerçekten stresli bir bekleyişti ama belgelerimiz tam olduğu için bir sorunla karşılaşmadık, sadece verilen uzun randevu süresi dışında.


Aşağıda meşhur interrail biletinin bir fotoğrafını koydum. Bakan görsün bu mudur yani desin diye. Gerçekten şehirlerarası otobüs biletleri daha kaliteli. Tek sayfadan oluşan oldukça vasat bir bilete 550 ytl vermek gerçekten beni düşündürdü açıkcası. Daha kaliteli bir bilet bekliyordum. Ve bileti saklamasıda ayrı bir dert çünkü uzunlamasına bir bilet. Nasıl yapıcam, katlayıpta mı saklıycam onu düşünüyorum.




İşte meşhur biletimiz!

Arkadaşlık ve misafirperverlik sitelerinden yaptığım yazışmalar sonucu Selanikta, Atinada, Bruksel, Pariste bizleri misafir edip gezdirebilecek kişilerle yazıştım. Gerçekten çok yararlı olduğunu söylemeliyim. Aşağıdaki sitelere üye olup oradan insanlarla iletişime geçebilirsiniz.
www.hospitalityclub.org
www.couchsurfing.com

Çanta hazırlıklarım bitmek üzere. Sırt çantamı ve bel çantamı aldım. Özellikle bel çantasını bol gözlü aldım ki bozuk para, bilet, kağıt gibi şeylere kolay ulaşabileyim. Çantaların tamamını kapalı çarşı arkasındaki mercan sokağından aldım. Zaten bütün toptancı ve perakendeci çantacılar orada. Ucuz ve kaliteli çantaları bulmanız mümkün. Gitmenizi tavsiye ederim.

Zaten oldukça detaylı bir ilaç listemide hazır hale getirdim. Listede Rennie mide yanması için, ercefuryl ishal ve bulantı için, avil böcek sokması ve alerjik reaksiyonlar için, alka seltzer alkolun etkilerinden kurtulmak için, suda eriyen aspirin yorgunluk için, minoset plus ağrı kesici olarak, supradyn multivitamin olarak bulunuyor. Belki çok uzun teferrüatlı bir liste gibi görünüyor, gereksiz görende olabilir. Ama avrupada bir aspirin bile almak eczanelerden tam bilmemekle beraber çok zor olduğunu ve genelde reçete gerektirdiğini biliyorum. Yani orada sıkıntı yaşamamak için bunlar sigorta olarak yanımızda kalıcaklar.

Hala hazırlıklarım devam ediyor. Kısa zaman içinde çantada götürüceklerimi buraya yollayacağım ki sizede rehber olsun.

Gezi rehberi olarak öncedende bahsettiğim gibi wikitravelı kullanıyorum. Bence oldukça detaylı ve destek verilmesi gereken bir oluşum.

Şimdilik bu kadar. Hala hazırlıklar, yazışmalar sürüyor. Tabiki insanın sevdiklerinden de kısa sürede olsa ayrılması ayrı bir burukluk veriyor yaşanan bu heyecanların yanında. Ama herşeyiyle çok güzel bir deneyim. Daha başlamadık ama sabırsızlanıyorum 26 sı için =)

Önemli bir not:
Konsolosluğa gittiğimiz zaman İtalyaya öğrenci vizesi için yani İtalyada öğrenim görebilmek için başvurmaya gelen birçok kişi vardı. Herkes buraya direkt gelinip başvurulacağını zannediyordu. Ve çoğu kişi kapıdan döndü 2 gün sonra uçağı olupta hala vizesi çıkmayan kişiler vardı, kapıda saatlerce görevlilerle tartıştılar. Yani İtalyaya vize başvurusunda bulunacak olan herkesin IDATA şirketinden randevu alması gerekiyor.

1 Comments:

Anonymous Interrail Blog said...

Bende interrailden yeni döndüm vize alınırsa zaten gerisi kolay oluyor .

12:48 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home