Pazartesi, Eylül 18, 2006

Istanbul Istanbul ...

Evet gezi 24 günün ardindan bitti. Yazilacak o kadar cok sey var ki sanirim bu blog biraz zamanimi yiyecek. Daha ayrıntılı olarak detayları yazacagim ama parca parca olarak takip edebileceksiniz. Simdilik kendimi dinlenmeye verecegim birkaç gün. Gercekten heyecanlı, zevkli olduğu kadar yorucu bir gezi oldu. En kısa zamanda burdayım

Cumartesi, Ağustos 26, 2006

Ve başlıyoruz!

Evet uzun zamandan beri beklediğimiz gezimize bu sabahtan itibare başlıyacağız. Sabah 8.30 da trenimiz Selanik e doğru hareket edicek ve bize daha önce burada belirttiğim rotayı takip ederek gezimizi sürdüreceğiz. Selanik te daha önceden mailleştiğim Ismını nin evinde misafir olarak kalacağız. Umarım iyi bir yolculuk geçirip Selanik ile güzel bir başlangıç yaparız.

Blog a ara ara yazmayı umuyorum. Bu süre içerisine günlük tutup daha güzel bir şekilde vaktimide değerlendiririm diye düşünüyorum. Eğer uzun bir süre yazamazsam bu blog bitti artık yazmıyor gibi düşünmeyin en kötü gelince devam ederim.

Şimdilik bu kadar. Umarım herşey başladığı gibi güzel biter. Beni takip edin. =))

Perşembe, Ağustos 24, 2006

Vizeyi aldık! Misafirperverlik siteleri ve çanta hazırlıkları

Evet sonunda 15 günlük süreden sonra 22 Agustosta İtalyan başkonsolosluğuna gittik. Vaktim olmadığı için yazamadım şu ana kadar.

Öncelikle IDATA şirketinden size vize başvurusunu yaptığınız gün bir makbuz veriyorlar. Makbuzun üzerindede bir tarih var hangi güne randevu verildiğini gösteren. Yani vize işlemlerine başlatmanız için zaten o makbuzu almanız, IDATA gitmeniz lazım. Bunun dışında önemli olan şey aldığınız o makbuzu ve üzerinde randevu tarihini ve saatini yazan kağıdı mutlaka konsolosluğa gelirken getirmeniz lazım! Bu kağıtlar olmadan kapıdan içeri giremiyorsunuz çünkü görevli haklı olarak bu belgeleri soruyor. Zaten kapıda bir türk birde italyan polis vardı, italyan polis Türkiyeye yeni gelmiş olacak ki türkçe bilmiyor bizim poliste hem italyanca hem türkçe öğrenmiş oluyor arada konuşarak =) Dediğim gibi o kağıtları getirmeniz şart konsolosluğa girmeniz için.


Vize işlemi için yaklaşık 2.5 saat bekledik çünkü bize sıra gelmesine 20 kişi vardı. Sıramız geldi fakat belgelerimizin bulunduğu dosyamızı bulamadılar bu yüzden bir süre oldukça gerildik çünkü beklediğimiz yer oldukça sıcak ve kapalı bir yerdi. Daha sonra tekrar sıraya girdik ve sıra bize gelince içeri girdik ve belgelerimizi almak için görevlinin olduğu bölüme gittik. Buradaki görevli oldukça güleryüzlü bir türktü. Bize ne için gittiğimizi, hangi okulda okuduğumuzu, hangi rotayı izleyeceğimizi sordu. Tabiki biz o bekleyiş sırasında kafamızda vizenin çıkmama ihtimalinden interrail biletini nasıl iptal ederiz e kadar bir sürü düşünce içinde kaybolmuştuk. Sıcak, nem ve yorgunlukta cabası.

Neyseki korktuğumuz başımıza gelmedi, görevli bize eksik olan belgelerimizi sordu tapu ve hesap cüzdanlarının orjinallerini gösterip pasaportumuzu teslim aldık. Pasaport un sayfasındaki kocaman schangen vizesi de bizi baktıkça mutlu ediyor hala =) Gerçekten stresli bir bekleyişti ama belgelerimiz tam olduğu için bir sorunla karşılaşmadık, sadece verilen uzun randevu süresi dışında.


Aşağıda meşhur interrail biletinin bir fotoğrafını koydum. Bakan görsün bu mudur yani desin diye. Gerçekten şehirlerarası otobüs biletleri daha kaliteli. Tek sayfadan oluşan oldukça vasat bir bilete 550 ytl vermek gerçekten beni düşündürdü açıkcası. Daha kaliteli bir bilet bekliyordum. Ve bileti saklamasıda ayrı bir dert çünkü uzunlamasına bir bilet. Nasıl yapıcam, katlayıpta mı saklıycam onu düşünüyorum.




İşte meşhur biletimiz!

Arkadaşlık ve misafirperverlik sitelerinden yaptığım yazışmalar sonucu Selanikta, Atinada, Bruksel, Pariste bizleri misafir edip gezdirebilecek kişilerle yazıştım. Gerçekten çok yararlı olduğunu söylemeliyim. Aşağıdaki sitelere üye olup oradan insanlarla iletişime geçebilirsiniz.
www.hospitalityclub.org
www.couchsurfing.com

Çanta hazırlıklarım bitmek üzere. Sırt çantamı ve bel çantamı aldım. Özellikle bel çantasını bol gözlü aldım ki bozuk para, bilet, kağıt gibi şeylere kolay ulaşabileyim. Çantaların tamamını kapalı çarşı arkasındaki mercan sokağından aldım. Zaten bütün toptancı ve perakendeci çantacılar orada. Ucuz ve kaliteli çantaları bulmanız mümkün. Gitmenizi tavsiye ederim.

Zaten oldukça detaylı bir ilaç listemide hazır hale getirdim. Listede Rennie mide yanması için, ercefuryl ishal ve bulantı için, avil böcek sokması ve alerjik reaksiyonlar için, alka seltzer alkolun etkilerinden kurtulmak için, suda eriyen aspirin yorgunluk için, minoset plus ağrı kesici olarak, supradyn multivitamin olarak bulunuyor. Belki çok uzun teferrüatlı bir liste gibi görünüyor, gereksiz görende olabilir. Ama avrupada bir aspirin bile almak eczanelerden tam bilmemekle beraber çok zor olduğunu ve genelde reçete gerektirdiğini biliyorum. Yani orada sıkıntı yaşamamak için bunlar sigorta olarak yanımızda kalıcaklar.

Hala hazırlıklarım devam ediyor. Kısa zaman içinde çantada götürüceklerimi buraya yollayacağım ki sizede rehber olsun.

Gezi rehberi olarak öncedende bahsettiğim gibi wikitravelı kullanıyorum. Bence oldukça detaylı ve destek verilmesi gereken bir oluşum.

Şimdilik bu kadar. Hala hazırlıklar, yazışmalar sürüyor. Tabiki insanın sevdiklerinden de kısa sürede olsa ayrılması ayrı bir burukluk veriyor yaşanan bu heyecanların yanında. Ama herşeyiyle çok güzel bir deneyim. Daha başlamadık ama sabırsızlanıyorum 26 sı için =)

Önemli bir not:
Konsolosluğa gittiğimiz zaman İtalyaya öğrenci vizesi için yani İtalyada öğrenim görebilmek için başvurmaya gelen birçok kişi vardı. Herkes buraya direkt gelinip başvurulacağını zannediyordu. Ve çoğu kişi kapıdan döndü 2 gün sonra uçağı olupta hala vizesi çıkmayan kişiler vardı, kapıda saatlerce görevlilerle tartıştılar. Yani İtalyaya vize başvurusunda bulunacak olan herkesin IDATA şirketinden randevu alması gerekiyor.

Pazar, Ağustos 13, 2006

Hazırlıklar ve vize için bekleyiş

Evet vize başvurusunu yaptık ve bekliyoruz. Gerçekten sıkıcı bir süre çünkü geziye çıkıp çıkamayacağımız buna bağlı. Umarım 22 sinde rahat bir şekilde alabiliriz vizemizi ve 26 sında yolculuğumuza başlarız. Önceden dediğim gibi bu işleri sıkıştırmadan mutlaka 1 ay öncesinden başlayarak yapın sonra demedi demeyin =)

Bende çanta hazırlıklarına başladım. Önce Kapalı çarşının oradaki mercan sokağına gittim, bir sürü çantacılar mevcut ve 85+10 lt lik bir çanta aldım. Çin malı gösterişsiz ama sağlam bir çanta. Oldukça hırpalamama rağmen fire vermedi umarım yüzümü kara çıkarmaz =) Daha sonra Kadıköy çarşısından uyku tulumu ve mat aldım. Aldığım uyku tulumu çok kaliteli bir ürün değil ama içine pamuklu çarşaf gibi birşeyler diktirtmeyi düşünüyorum ki rahat terlemeden yatabileyim. Zaten yazlık bir uyku tulumu aldım, çok profesyonel bir ürüne ihtiyacım yoktu. Mat ise bildiğiniz sünger-plastik karışımı rulo halinde taşınan bir şey. Uyku tulumunun altına veya gittiğiniz bir kırlık alanda altımıza sermek için. Güya böcekleri 1 mt uzak tutuyormuş içindeki bir madde ile ama hiç inanamadım =)

Onun dışında eczaneden mide yanması için rennie, mide bulantısı için emedur, vitamin olarak supradyn, böcek sokması ve alerjik reaksiyonlar için avil,sinek kovucu olarak off, ağrı kesici olarak apranax fort ve ishal için ercefuryl aldım. Tam teşekküllü gidiyorum bir sorun yaşamayalım diye =) Zaten evdede ilaç kalmamıştı iyi oldu bu alışveriş =)

Çanta hazırlıkları için yaptığım listeyi daha sonra tüm hazırlıklar bitince yollarım. Bahsettiğim gibi şu an tek sıkıntı veren şey vize için 22 sine kadar sürecek olan bekleyiş

Salı, Ağustos 08, 2006

Evet vize başvurusu da bitti ama nasıl ?

Bugün gerçekten oldukça yorucu bir gündü. Eve saatlerce dışarıda koşturduktan sonra gelip koltukta yığıldım, kaldım. Neyse bugün neler yaptım vize başvurusu için biraz bahsediyim

Vize başvurusu için 10.50 de Alican la Taksimde buluştuk. Çok trafik vardı ve sabahki yağış mecburen bizi bu saatte Taksime ulaştırabildi. Daha sonra IDATA firmasının yeri için Aydede sokağı aradık ve bulduk. Firmanın sitesi oldukça vasat ve açıklayıcı çok fazla bilgi yok. Ben ilk defa vize alıcaklara bazı uyarılarda bulunayım.

*Öncelikle bütün belgelerin aslı ve fotokopilerini götürüceksiniz. Biz bugün tapu ve hesap cüzdanlarının fotokopileri ile gittik ama sonra bize dilekçe imzalattılar ve asıllarını getirerek pasaportu alıcağımızı yazdık dilekçeye

*Başvuru formunu önceden alıp doldurmanız size zaman kazandırır. Biz yarım saat ancak doldurabildik formu.

*Fotoğraflarınız yeni olsun, arka plan beyaz, kulaklar görünsün, mümkünse takım elbiseli ciddi giysiler giyin ve en önemlisi fotoğraf size benzesin.

*İnterrail biletinin geçerli olduğu tarihi çok çok dikkatli seçin!. Bunu özellikle kalın yazdım ki dikkat edin. Biz interrail biletinin başlama süresini 22 Ağustos olarak belirlemiştik. Fakat bu öngörümüz vizenin 2 hafta içerisinde çıkması üzerine kuruluydu. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı! Bize telefonda en geç 9 günde alıcağımızı söyledikleri vize için konsolosluğa gidiş tarihini 22 Ağustos olarak verdiler. Bizde tekrar sirkeci gar ına gidip biletlerin tarihlerini 26 Ağustos olarak değiştirdik. Tabiki görevli ilk başta bizi azarladı vize işini önce halledip sonra bilet almamız konusunda. Evet haklıydı ama olmuştu bir kere. Bilet tarihini değiştirdik ama işte süpriz bu dk da çıktı! Bilet üzerinde pasaport numaram yazmıyordu benim biletim üzerinde. Ve yanımızdaki tüm belgeleri IDATA teslim ettiğimiz için sadece interrail bileti ile Sirkeciye gitmiştik. Ve Alican ofis e gidip pasaport numaramı aldı tekrar. O sürede ben Sirkecide bekleyip birkaç Interrail cı turistle konuşarak vakit öldürdüm. Sonra biletleri fotokopileri ile IDATA ofisine götürdüm.

*Yukardaki olaydan sonra şunu tavsiye ederim. Pasaportunuzun, nüfus cüzdanınız, diğer önemli evraklarınızın fotokopisini mutlaka bir yerde bulundurun. Hatırlarsanız pasaport numaranızı ezberleyin. Çünkü o vize süreci içerisinde bu belgelere ihtiyaç duyabilirsiniz aklınızda bulunsun.

*Vize başvurusuna hazırlıklı gidin, görevlilerle sakin konuşun, güleryüzlü olun,telaşlanmayın.

*IDATA da kolpacı çıktı. Schengen vize parası ve başvuru ücreti olan 46 euro yu euro olarak vermek istememi kabul etmediler ve ücreti 90 YTL olarak talep ettiler. Yani aradaki fark yine başkalarının cebine indi. Bu ne demek her zaman her bilgiye inanmayın. Ona göre ucu ucuna para götürmeyin yanınızda. Alın fazla fazla bulundurun çünkü Türkiyede süprizlerle hergün karşılaşmak mümkün =)

Şimdilik aklıma bunlar geliyor, geldikçe başka şeyleride eklerim. 22 Ağustosa kadar yine bekliycez acaba çıktı mı çıkmadı mı diye =) Bundan sonra çanta hazırlıkları, rotamız ,misafirperverlik organizasyonları hakkında yazacağım

Pazartesi, Ağustos 07, 2006

Interrail bileti ve seyahat sigortası

Bugün Alicanla sabahleyin Kadıköyde buluşup Artemis sigortaya gidip vize için gerekli olan seyahat sigortasını yaptırdık. Ofiste bulunan Nergis hanım bizi çok güleryüzle karşıladı ve işlemleri 10 dk da tamamladık. 1 aylık 30.000 euro teminatlı sigorta için 18 euro ödedik. Artemis Sigortaya daha detaylı ulaşmanız için reklam sitelerinin adresi http://www.interrail-tr.com/reklam1.html

Daha sonra geriye tek ve en gerekli almadığımız şey olan Interrail biletini almaya geldi sıra. Bilet hakkında kafamızda bazı soru işaretleri vardı çünkü tcdd nin sitesinde çok açıklayıcı bilgiler mevcut değil. Öncelikle bilet parasını YTL olarak vermek zorundasınız. Yani ben Euro getirdim buyrun deme şansınız yok çünkü işlemler YTL üzerinden yapılıyor. Yani 550 YTL ile 2 bölgenin biletini alabildik. Bu da 291 euro ya denk geliyor, TCDD nini resmi sitesinde bu rakam 275 euro olarak gözüksede aradaki farkıda TCDD iç etti, sağlık olsun =) Biletin resmini kısa bir zamanda siteye ekliycem, ki beni oldukça hayal kırıklığına uğrattı çok basit bir kağıt ve 2 karton arasına çıkıştırılmış bi kağıttan ibaret bilet. Yani otobüs biletleri daha kaliteli kalır yanında gerçekten =) Bilet tarihini 22 Ağustos ve 12 Eylül arası aldık yani 22 gün yapıyor bu da. Seçtiğimiz bölgelerde zaten E bölgesi(Yunanistan, İtalya, Slovenya) ve G bölgesi (Fransa, Belçika, Luxemburg, Hollanda) olarak aldık.

Yarın sabah saat 11 de IDATA firmasından daha önceden randevu almıştık ve vize başvurusu için elimizdeki evraklarla gideceğiz. Umarım bir eksik yoktur fazla fazla belge ile gidiyorum ne olur ne olmaz =) Yarın vize başvurusu hakkında da detaylı olarak bilgi vereceğim.

Cuma, Ağustos 04, 2006

Vize başvuru randevusu ... (sonunda)

Evet bugün sonunda vize için İtalyan konsolosluğuna randevu ve danışmanlık hizmeti veren IDATA firmasına gidip telefonla 8 Ağustos sabah 11 için randevu alabildik. Daha önce konsolosluk önünde yazan numarayı aradığımızda tele sekreter çıkıyordu bi sürü İtalyanca konuşuyordu sora 'Thank you for calling' diye kapatıyordu. Telefon başındaki çıldırtıcı saatleri bu sabah Alicanla konuştuğumuzda Idata nın sitesini güncellemesi ile yeni randevu numarasına kavuştuk. Siteye girdiğinizde Vize bölümünden numaraya ve daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Şimdi merak eden olabilir vize için neler vericeksin diye? Hemen aşağıya bi süredir araştırdığım ve güvendiğim vize başvurusu için kullanıcağım belgeleri yazıyorum

*anne-babanın yeşil pasaportu
*banka hesap cüzdanları ve fotokopileri
*ev tapusu
*arabaların ruhsatları
*babanın maaş bordrosu
*annenin öğretmen olduğuyla ilgili bir belge
*öğrenci belgesi
*ehliyet, nüfus cüzdanı fotokopileri
*kredi kartlarının önlü arkalı fotokopileri
*anadolu hayat sigorta kartının fotokopisi, aksigortanın önlü arkalı fotokopisi
*babanın ssk girişli belgesi

Burda önemli olan vize veren bölümün sizin oraya gidipte gelmeyeceğiniz düşüncesine kapılmamasını sağlamak. Yani hocam ben gidiyorum ama gelicem demesi lazım birinin bu belgeleri gördükten sora yani oraya çalışmak, sığınmak veyahut orda bir İtalyan bayanla tanışıp oraya demiri atmamanız için bir dayanak olması lazım bu belgelerin.

8 Ağustosta başvurucaz ondan öncede İnterrail biletini ve seyahat sigortasını hallederiz. Şimdilik bu kadar